A projekt menete

Előkészület
A projekt előtt elkészült két Facebook csoport az osztály két felének, melybe előre meghívót kaptak. Itt kellett a projekt során elkészült fájljaikat megosztani.

A projekt elindítása
A gyerekek a nap elején egy e-bookot kaptak, melyen nyomon követhették a nap menetét. A következő linken megtekinthető: e-book megnyitása. A pontszámokkal történő értékelést pedig a következő Google Táblázaton látható.

1. szint: A csoportalakítás
Három csapatkapitány választotta ki a csapattagokat. Ezek után kitöltötték a TKM táblázat első két oszlopát, melynek során kiderült, hogy ezzel a területtel még nem találkoztak, de kíváncsiak rá. Nevet adtak a csapatoknak bizonyos szempontok szerint és logót készítettek a logaster.com oldal segítségével. Majd tisztáztuk a sway készítés szabályait, melyen a projekt végén bemutatják a napi tevékenységüket.

2. szint: Az öt robot
A csapattagok közül néhányan megkeresték a teremben elrejtett öt robot fényképét és a kiterjesztett valóságot (AR) használó HP Reveal alkalmazás segítségével beazonosították őket. A megtalált robotok alapértelmezetten kirakhatóak az iskola Lego készletéből.

3. szint: A készlet
A Lego készletünk 541 darabos. Az alkatrészeket a megadott útmutató alapján szét kellett szortírozni az erre használatos tárolódobozokba.

4. szint: A szenzorok
A csapattagok közül néhányan ismét a HP Reveal alkalmazást használták, hogy megkeresték a teremben elrejtett négy szenzort és hogy használatával megtudják, melyik mire való.

5. szint: A motorok és a tégla
A csapattagok közül néhányan ismét a HP Reveal alkalmazást használták, hogy megkeresték a teremben elrejtett két motort és a téglát, valamint hogy használatával megtudják, melyik mire való.
6. szint: Fordulj és menj!
Mindegyik csapat összerakta a Educator Vehicle robotot a szükséges szintig. Ezek után a Lego Mindstorms EV3 szoftverben található Stop at Angle példaprogramot értelmeztük közösen, elkészítettük és letöltöttük a robotra, valamint kipróbáltuk a működését.
7. szint: Állj meg egy vonalnál!
Mindegyik csapat tovább építette a Educator Vehicle robotot a szükséges szintig. Ezután a gyerekek már önállóan értelmezték és készítették el a Lego Mindstorms EV3 szoftverben található Stop at Line példaprogramot, fekete színre értelmezve. Kipróbálták fehér, piros, kék, ságra-zöld csíkos szigetelőszalaggal is, és rájöttek, hogy a padló színe miatt a kék nem használható.
8. szint: Menj végig egy vonalon!
Közösen értelmeztük a Loop és a Switch blokkokat. Ezek után mindegyik csapat önállóan értelmezte a Switch példaprogramot, elkészítette és letöltötte a robotra. Fekete szigetelőszalaggal tesztelték a helyességét.
A küldetés: Készíts pályát!
A csapatok pályát készítettek a különféle színű szigetelő szalagokból, elkészítették hozzá a programot és tesztelték. Több esetben a sebesség csökkentésével sikerült eredményt elérni.

9. szint: Sway
A swayeket a csapatok folyamatosan készítették a nap folyamán és a végén megosztották a Facebook csoportban.
+2 szint: Mozgass egy tárgyat!
A tanulók önállóan dolgozták fel nem kötelező feladatként a Move Object nevű példaprogramot. Idáig a csapatok 2/3 része eljutott.
+2 szint: Állj meg egy tárgynál!
A tanulók önállóan dolgozták fel nem kötelező feladatként a Stop at Object nevű példaprogramot. Idáig a csapatok 2/3 része eljutott.
Programozás
A gyerekek néhány esetben készítettek képernyőképet a programjaikról. Volt egy olyan csapat is, aki a plusz feladatokon túl újabb programok kidolgozásán is törte a fejét.



